3,000 تومان
-
فروشنده :
کاربر
-
- کد فایل : 5297
- فرمت فایل دانلودی : .zip
- تعداد مشاهده : 12k
- تعداد صفحات : 16
دسته بندی فابل ها
آخرین فایل ها
- بیشتر -مقاله ایجاد قرائت خانه ویژه مطالعه ، طرحی نو در تعلیم و تربیت نسل جوان
0
12k

نام فایل:ایجاد قرائت خانه ویژه مطالعه ، طرحی نو در تعلیم و تربیت نسل جوان
تعدادصفحات:16
فرمت فایل:ورد
مقدمه
دستگاه آموزش و پرورش در هر کشوری جزو دستگاه های توسعه آفرین و تسهیل کننده مسیر تحول می باشد. در واقع بنیادی ترین مجموعه در بین عناصر یک نظام را دستگاه تعلیم و تربیت آن تشکیل می دهد. در بین عناصر و مولفه های تاثیرگذار آموزشی و پرورشی در نظام های مختلف، مدارس، مدیران، معلمان و مربیان برجسته ترین و ذی نفوذترین عناصر می باشند و این خصیصه نیز به تعاملات و کارکردهای پیدا و پنهان دستگاه های تعلیم و تربیتی وابسته است. مدارس دارای قدرت های چهارگانه ای هستند که هر یک از این قدرت ها به تنهایی و یا ترکیبی از آن ها حالات و درجات متفاوتی از تربیت را رقم می زند. این قدرت ها عبارتند از: علمی، تخصصی، شخصیتی، حقوقی و اجتماعی. اگرمدیران و مربیان مدارس از این قدرت های چهارگانه بهره کافی داشته باشند و موقعیت های یادگیری و الگوپذیری را به گونه ی شایسته ای تدارک نمایند، این امید می رود که برای توجه و عنایت دانش آموزان، بستری مناسب فراهم آید. خواندن و مطالعه، بخصوص در مورد کتاب های درسی و کمک درسی برای حق « ، دانش آموزان، مهم و اساسی است. اهمیت مطالعه تا جایی است که سازمان ملل را جزو حقوق افراد به حساب آورده است.
تعدادصفحات:16
فرمت فایل:ورد
مقدمه
دستگاه آموزش و پرورش در هر کشوری جزو دستگاه های توسعه آفرین و تسهیل کننده مسیر تحول می باشد. در واقع بنیادی ترین مجموعه در بین عناصر یک نظام را دستگاه تعلیم و تربیت آن تشکیل می دهد. در بین عناصر و مولفه های تاثیرگذار آموزشی و پرورشی در نظام های مختلف، مدارس، مدیران، معلمان و مربیان برجسته ترین و ذی نفوذترین عناصر می باشند و این خصیصه نیز به تعاملات و کارکردهای پیدا و پنهان دستگاه های تعلیم و تربیتی وابسته است. مدارس دارای قدرت های چهارگانه ای هستند که هر یک از این قدرت ها به تنهایی و یا ترکیبی از آن ها حالات و درجات متفاوتی از تربیت را رقم می زند. این قدرت ها عبارتند از: علمی، تخصصی، شخصیتی، حقوقی و اجتماعی. اگرمدیران و مربیان مدارس از این قدرت های چهارگانه بهره کافی داشته باشند و موقعیت های یادگیری و الگوپذیری را به گونه ی شایسته ای تدارک نمایند، این امید می رود که برای توجه و عنایت دانش آموزان، بستری مناسب فراهم آید. خواندن و مطالعه، بخصوص در مورد کتاب های درسی و کمک درسی برای حق « ، دانش آموزان، مهم و اساسی است. اهمیت مطالعه تا جایی است که سازمان ملل را جزو حقوق افراد به حساب آورده است.