-
فروشنده :
ramin
-
- کد فایل : 61762
- فرمت فایل دانلودی : word
- تعداد مشاهده : 11.8k
- تعداد صفحات : 19
دسته بندی فابل ها
آخرین فایل ها
- بیشتر -شایستگی های مورد انتظار تا پایان دوره آموزش عمومی در قالب تجربیات یادگیری تلفیقی ارائه می شود و فرصت درک مفهوم موقعیت در ابعاد

بسم الله الرحمن الرحیم
فرمت فایل word
تعدادصفحات19
شرح حال
دانلود فایل تمام ساحتی طلای سیاه مطالعات پایه ششم
تدریس تمام ساحتی
عنوان طرح درس : تدریس درس هفتم (طلای سیاه) مطالعات اجتماعی
پایه تدریس : ششم ابتدایی
مدرس :
شماره پرسنلی :
مدرسه :
استان
زمستان1402
حوزه ی تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
این حوزه به مطالعه کنش ها و تعاملات انسانی و توانایی ایجاد رابطه مثبت و سازنده با خلق حول محور رابطه با خدا؛ درک موقعیت و فرا موقعیت و عناصر آن در ابعاد مختلف زمان، مکان، عوامل طبیعی و اجتماعیو سنت های الهی حاکم بر فرد و جامعه می پردازد؛ و در پی تقویت و پرورش کنش های مطلوب، متناسب با نظام معیار اسلامی است.
ضرورت و کار کرد حوزه:
زندگی توحیدی نیازمند درک سنت های الهی، مطالعه محیط طبیعی و انسانی سیر در آفاق و انفس(، احساس همدلی، نوع دوستی و احترام نسبت به دیگران و کنترل هیجانات و احساسات به هنگام قرار گرفتن در موقعیت های واقعی و چالش بر انگیزخانوادگی، اجتماعی، بین المللی است. حصول تربیت متعالی در گرو رابطه و تعامل متقابل فرد و جامعه است. آموزش های این حوزه برخاسته از فرهنگ و تاریخ جامعه، در خدمت هویت تاریخی و فرهنگی آن می باشد و بسترهای لازم برای تحقق عدالت و پیشرفت را فراهم می آورد. دانش آموزان نیاز دارند در آموزش های مدرسه ای فرصت هایی برای به چالش کشیدن ایده های خود و دیگران در خصوص مسائل اجتماعی در سطح محلی، ملی و جهانی در اختیار داشته باشند تا از این طریق روحیه حقیقت جویی، عدالت خواهی، حق طلبی، تکلیف مداری، دعوتگری، مذاکره، انصاف و نوع دوستی وپذیرفتن مسئولیت الهی خود در قبال نوع بشر، خصوصاً محرومان و مستضعفان را پرورش دهند. آنان باید بتوانند ویژگی های تمدن و فرهنگ ایرانی- اسلامی و تأثیر آن در توسعه جامعه بشری را درک کرده و نقش خود را در جهان امروز برای حفظ و ارتقاء موقعیت و جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه و در سطح جهان بشناسند. آموزش تعامل مسئولانه با جامعه و مسائل آن و نیز ارتقای شایستگی ها برای اصلاح دین مدارانه مسائل زندگی فردی و جمعی از کارکردهای مهم این حوزه است.